Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Onverwachte situaties...

Misschien heb je het al eens meegemaakt. Een klant wil niet voor in de auto stappen omdat hij ziet dat daar al iemand zit, terwijl dit niet zo is. Of een klant wil halverwege de rit ineens uitstappen omdat zij denkt dat jullie al op de bestemming zijn. Hoe reageer jij?
Dagelijkse handelingen worden voor een klant met dementie steeds moeilijker. Denk aan het betalen van de taxirit en het opbergen van spullen in een tas. In de gratis online training 'In de taxi' leer je dementie herkennen en krijg je handvatten hoe je goed kunt omgaan met iemand met dementie. Het volgen van de training kost je ongeveer 15 minuten.

Taxi zieniseen dementievriendelijk alzheimer

Hoe werkt het?

Deze training is ontwikkeld in samenwerking met Sociaal Fonds Mobiliteit (SFM) en Connexxion en is gebaseerd op de ‘Doe GOED-methode’. Er zijn vier onderdelen: herkennen, geruststellen, oogcontact maken en even meedenken. Elk onderdeel bestaat uit drie vragen. Wanneer je de training meerdere keren doet, verschijnen er steeds andere vragen en komen er verschillende situaties voorbij. Zo leer je stapsgewijs vaardigheden aan die belangrijk zijn in het contact met mensen met dementie, zodat je hen kunt helpen op het moment dat ze dat even nodig hebben.

Doe Goed dementievriendelijk cursus training alzheimer

Meedoen is makkelijk

Om de training te kunnen doen vragen wij jou om je aan te melden met je e-mailadres. Zo kunnen wij zien hoeveel mensen onze trainingen volgen.

Taxi dementie herkennen alzheimer training

Volg ons!

Blijf op de hoogte met de mooiste ervaringsverhalen, het laatste nieuws en de nieuwste dementievriendelijke tips.