Start nieuwe landelijke campagne ‘Zien is 1… Doen is 2!'
Zien is 1, doen is 2!
De commercial wordt twee weken uitgezonden op tv en is 4 weken online te zien. In het filmpje belichten we menselijke reacties in het dagelijks leven op iemand met dementie. Vaak weten mensen de signalen van dementie niet goed te herkennen. Ze zien wel dat er iets met iemand aan de hand is, maar weten niet wat ze moeten doen.
Tijd voor een straatonderzoek!
Op 7 september brengen wij de theorie in de praktijk. We testen tijdens een straatonderzoek in Den Haag, Rotterdam en Almere hoeveel de Nederlanders op dit moment feitelijk weten over omgaan met mensen met dementie . Zo’n 60 ambassadeurs en vrijwilligers van Samen dementievriendelijk nemen een korte kennischeck af bij voorbijgangers. De kennischeck van 2-3 minuten bestaat uit 6 stellingen over het omgaan met mensen met dementie. Houd onze website en social media kanalen in de gaten voor de resultaten of nóg leuker: kom op 7 september langs in Den Haag, Rotterdam of Almere. Zoek ons op en doe zelf de kennischeck!
- Voor ons stond de afgelopen periode in het teken van de horeca. Op 7 oktober ging namelijk onze campagne ‘In de horeca’ weer van start, met als indrukwekkend boegbeeld meesterkok Ron Blaauw. En wat hebben we veel mensen bereikt en dementievriendelijk gemaakt!
3 tips om dementievriendelijk te koken
Iets wat voor vrijwel iedereen plezier brengt: eten. Of je nu graag uit eten gaat of liever thuis kookt, boodschappen doet op de markt of bij de super. Eten speelt in al onze levens een grote rol. En dat geldt natuurlijk ook zo voor mensen met dementie.