We blijven campagne voeren voor een dementievriendelijke samenleving.
We blijven campagne voeren!
Na een zeer succesvolle campagne in maart/april van dit jaar is onze samenleving weer een beetje dementievriendelijker geworden. Met de campagne hebben we weer veel mensen bereikt en hebben we er ruim 25.000 nieuwe dementievrienden bij gekregen. Maar we willen meer! Daarom is vanaf dinsdag 1 juni onze commercial ‘Zien is 1... Doen is 2' weer te zien op TV. Vaak herkennen mensen de signalen van dementie niet (goed). Ze reageren ongeduldig of ongemakkelijk. Maar gelukkig is er ook iemand die opstaat en Hans te hulp schiet. Wat doe jij? ‘Zien is 1…Doen is 2’. Een gezamenlijk initiatief van Alzheimer Nederland en het ministerie van VWS.
Ook op Facebook kun je ons in de maand juni weer voorbij zien komen (delen = lief). En vind je op de homepage van NU.nl op 7 juni een indrukwekkend verhaal van Alexander en zijn vriend Jeffrey, die op 35 jarige leeftijd te horen kreeg dat hij dementie heeft.
Herken jij dementie?
De meeste mensen weten niet goed hoe ze om moeten gaan met iemand met dementie. Maar dat is makkelijker dan je denkt. Met de juiste kennis en vaardigheden kun je niet alleen zien, maar ook doen! Bekijk de commercial en test daarna in 15 minuten wat jij al weet. Doe de gratis online training 'GOED omgaan met dementie'!
- Voor ons stond de afgelopen periode in het teken van de horeca. Op 7 oktober ging namelijk onze campagne ‘In de horeca’ weer van start, met als indrukwekkend boegbeeld meesterkok Ron Blaauw. En wat hebben we veel mensen bereikt en dementievriendelijk gemaakt!
3 tips om dementievriendelijk te koken
Iets wat voor vrijwel iedereen plezier brengt: eten. Of je nu graag uit eten gaat of liever thuis kookt, boodschappen doet op de markt of bij de super. Eten speelt in al onze levens een grote rol. En dat geldt natuurlijk ook zo voor mensen met dementie.