Training op locatie bij Albert Heijn in Oss
Ze waren top GOED!
Trainers Wilma van Dijk en Marij Coppus kijken tevreden terug op de training. Marij: "Het was een prima training. De deelnemers hebben inzicht gekregen in de specifieke problemen omtrent dementie. Over klantvriendelijkheid konden wij hen weinig leren. Zij waren al top GOED! Kortom een verrassende, zinvolle bijeenkomst."
Albert Heijn zet op deze manier de volgende stap op weg naar de titel 'grootste dementievriendelijke supermarktketen van Nederland'. De online training is nu voor alle 960 vestigingen en haar medewerkers beschikbaar. Op dit moment wordt onderzocht welke vestigingen nog meer mee willen doen.
Jouw winkel ook dementievriendelijk?
Hoe gaan jullie in de winkel om met klanten of bezoekers met dementie? Stel je voor... Er komt voor de derde keer op een dag een mevrouw in de winkel die hetzelfde artikel koopt als beide keren daarvoor. Wat zeg je tegen haar? In onze gratis online training 'In de winkel' leren jullie dementie herkennen en krijg je tips hoe je goed omgaat met klanten met dementie.
Liever meer weten over een training op locatie? Hier vind je meer informatie.
- Voor ons stond de afgelopen periode in het teken van de horeca. Op 7 oktober ging namelijk onze campagne ‘In de horeca’ weer van start, met als indrukwekkend boegbeeld meesterkok Ron Blaauw. En wat hebben we veel mensen bereikt en dementievriendelijk gemaakt!
3 tips om dementievriendelijk te koken
Iets wat voor vrijwel iedereen plezier brengt: eten. Of je nu graag uit eten gaat of liever thuis kookt, boodschappen doet op de markt of bij de super. Eten speelt in al onze levens een grote rol. En dat geldt natuurlijk ook zo voor mensen met dementie.