Alzheimer Nederland
Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Leer dementie herkennen

"Je bent audicien, opticien of werkt als winkelmedewerker. Dat kan bij Specsavers zijn, maar ook bij een andere optiek- of hoorzorgwinkel of een andere retailketen. Dagelijks help je veel klanten, en de kans is groot dat je – zonder dat je het weet – wel eens een klant met dementie hebt geholpen. Als je het wél vermoedt, weet je dan ook hoe je zo goed mogelijk met die klant moet omgaan?" Dat is de vraag die centraal staat in dit webinar voor Specsavers.

Samen met ‘onze’ Saskia de Jonge en Sanne van der Meij organiseerde Specsavers het webinar ‘Goed omgaan met dementie’. Hierin leerden de deelnemers onder andere wat dementie is, welke signalen je kunt herkennen, en hoe je je klant met dementie nog beter kunt helpen. Ook Gerda was aanwezig, bekend van Restaurant Misverstand, om ook vanuit het perspectief van de klant beter te begrijpen wat te doen als je iemand met dementie helpt. Zij heeft zelf dementie en gaf bijvoorbeeld aan dat het belangrijk is om normaal te doen tegen mensen met dementie en geduld met ze te hebben. Niet iedereen is hetzelfde! 

Benieuwd naar het webinar? Deze kun je gratis terugkijken via de button hieronder. 

Webinar specsavers dementie gerda saskia