Samen Dementievriendelijk ontwikkelt met CZ training Aan de telefoon
Verzekerden nog beter kunnen helpen
Met bijna drie en een half miljoen verzekerden behoort CZ tot de grootste drie zorgverzekeraars in Nederland. CZ biedt haar medewerkers deze training aan omdat de zorgverzekeraar op alle mogelijke manieren de zorg en ondersteuning voor mensen met dementie én hun mantelzorgers wil verbeteren. Dat geldt niet alleen voor hoe de zorg georganiseerd wordt, maar ook hoe CZ haar klanten aan de telefoon ondersteunt. Programmamanager Mijke Nouwen Buijs: “Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers niet alleen hun algemene kennis over dementie vergroten, maar dat zij ook vaardigheden ontwikkelen om verzekerden aan te telefoon nog beter te helpen met hun vragen.“
De training is bedoeld om de kennis van de medewerkers te vergroten en praktijksituaties inzichtelijk te maken. Juist voor medewerkers die dagelijks verzekerden aan de telefoon helpen is het herkennen van iemand met dementie moeilijk; er is natuurlijk geen oogcontact. Zij moeten dus uitgaan van hetgeen zij in het telefoongesprek signaleren. De training is hiervoor speciaal ontwikkeld en speelt in op deze specifieke problematiek.” Op onze website kunnen ook andere organisaties de training Aan de telefoon gratis volgen.
- Julie Meerveld en mantelzorger Mireya Ostiana Wijman vertellen in het programma Koffietijd aan Vivian waarom het belangrijk is dat Nederland dementievriendelijk wordt.
Ook huisartsen volgen training GOED omgaan met dementie
Huisartsenpraktijk Berg en Dal is dementievriendelijk. Op donderdag 29 november nam huisarts Willemijn de Graaf van Huisartsenpraktijk Berg en Dal namens alle medewerkers het certificaat en de sticker dementievriendelijk in ontvangst uit handen van Eric Dirks, voorzitter van de regionale afdeling van Alzheimer Nederland.Onze nieuwe commercial 24 oktober op TV
Vanaf 24 oktober 2016 is de derde tv-commercial van de campagne ‘Samen dementievriendelijk’ te zien op de zenders van de publieke omroep.