Alzheimer Nederland
Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Verzekerden nog beter kunnen helpen

Met bijna drie en een half miljoen verzekerden behoort CZ tot de grootste drie zorgverzekeraars in Nederland. CZ biedt haar medewerkers deze training aan omdat de zorgverzekeraar op alle mogelijke manieren de zorg en ondersteuning voor mensen met dementie én hun mantelzorgers wil verbeteren. Dat geldt niet alleen voor hoe de zorg georganiseerd wordt, maar ook hoe CZ haar klanten aan de telefoon ondersteunt. Programmamanager Mijke Nouwen Buijs: “Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers niet alleen hun algemene kennis over dementie vergroten, maar dat zij ook vaardigheden ontwikkelen om verzekerden aan te telefoon nog beter te helpen met hun vragen.“

medewerker klantenservice gratis training dementie herkennen

De training is bedoeld om de kennis van de medewerkers te vergroten en praktijksituaties inzichtelijk te maken. Juist voor medewerkers die dagelijks verzekerden aan de telefoon helpen is het herkennen van iemand met dementie moeilijk; er is natuurlijk geen oogcontact. Zij moeten dus uitgaan van hetgeen zij in het telefoongesprek signaleren. De training is hiervoor speciaal ontwikkeld en speelt in op deze specifieke problematiek.” Op onze website kunnen ook andere organisaties de training Aan de telefoon gratis volgen.

mevrouw telefoon gratis training dementie herkennen