Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Bij de klanten thuis

Bij de vestigingen van Rabobank Rijk van Nijmegen zijn inmiddels meerdere trainingen Goed omgaan met dementie gegeven. Voor de medewerkers is dit een mooie ondersteuning bij het in praktijk brengen van het thema ‘Samen bankieren’. De mobiele adviseurs van Rabobank Rijk van Nijmegen geven voorlichting en advies over ‘Samen Bankieren’ bij organisaties en tijdens evenementen, maar zij komen ook bij de klanten thuis als deze niet naar de bank kunnen komen. 

Rabobank Rijk van Nijmegen dementievriendelijk

Samen bankieren

Klanten met dementie krijgen informatie over beschikbare hulpmiddelen, maar bijvoorbeeld ook voorlichting over het (voor een deel) uit handen geven van bankzaken.
Vaak is bankieren met behulp van iemand anders een prima oplossing. Ook de partner, een familielid of iemand anders die iemand met dementie hierbij kan helpen worden betrokken. Ook geeft Rabobank informatie en advies over het voorkomen van misbruik door anderen.

Uitreiking stickers en certificaten

Vanwege hun inzet voor klanten met dementie ontvingen alle vestigingen van Rabobank Rijk van Nijmegen op 15 november 2017 de sticker en het certificaat Dementievriendelijk bedrijf uit handen van Roderik Reinstra van Samen dementievriendelijk. De certificaten zijn in ontvangst genomen door Bianca Zomerhuis, directeur Private Banking en Particulieren en Ditte Bakkers-Wessels, adviseur Dagelijkse Bankzaken en mobiele adviseur.
Jouw organisatie ook dementievriendelijk!

Rabobank Nijmegen dementievriendelijk alzheimer

Deze vestigingen zijn dementievriendelijk:

De vestigingen die de stickers en de certifcaten ontvingen zijn:

  • Kantoor Keizer Karelplein
  • Kantoor Groesbeek
  • Kantoor Malden
  • Kantoor Wijchen
Rabobank Dementievriendelijk omgaan dementie