Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Foto: Rob Fritsen

Herkennen van signalen

Veel mensen beseffen niet dat dementie gedrag en karakter kan veranderen. Zo kan een stemming zonder duidelijke aanwijzing omslaan en kan iemand verdrietig, angstig of achterdochtig worden. Het aantal mensen met dementie groeit en de Rabobank vindt het belangrijk om hen goed te kunnen helpen. Hoe kun je iemand met dementie herkennen? En hoe kun je deze mensen het beste benaderen? Dit zijn belangrijke vragen voor naaste familie en vrienden, maar ook voor bedrijven zoals bijvoorbeeld de Rabobank.

Bij Rabobank Asten werd de sticker uitgereikt door Ivonne Berkers van Samen dementievriendelijk.

Rabobank Peelland werken met dementie

"Bij dementie hebben wij zorgplicht en ondernemen actie"

"Ook onze adviseurs liepen tegen dergelijke vraagstukken aan", vertelt Dennis van der Meijden, manager Dagelijkse Bankzaken bij Rabobank Peelland Zuid. Shireen Mennen, adviseur Dagelijkse Bankzaken bij de bank vult aan: "In de bank komen we geregeld klanten tegen die verward zijn of niet meer weten waarom ze naar de bank zijn gekomen. Valt ons iets op waarbij we vermoeden dat er sprake zou kunnen zijn van dementie, dan hebben wij een zorgplicht en ondernemen wij actie. Op het moment dat dit gebeurt, willen we de klant zo goed en passend mogelijk helpen. Daarom hebben de adviseurs een op maat gemaakte training ‘GOED omgaan met dementie’ gevolgd".

Rabobank Peelland dementievriendelijke organisatie zienis1

Foto's: Rob Fritsen

Jouw bank ook dementievriendelijk?

Laat de medewerkers met klantcontact onze online 'Bij de bank' volgen!