Onze nieuwe commercial 17 oktober op TV
Even op de koffie
Hilde heeft dementie. Als haar man even weg moet, vraagt hij altijd of de buren willen opletten. In de commercial vertelt de buurvrouw van Hilde hoe zij met weinig inspanning haar buren toch tot steun kan zijn. De commercial roept op om een voorbeeld te nemen aan de buurvrouw en met een klein beetje moeite het leven van mensen met dementie makkelijker te maken.
Campagne Samen dementievriendelijk
De campagne bestaat onder meer uit trainingen en tv-commercials. Deze hebben tot doel om de kennis te vergroten over hoe om te gaan met mensen met dementie en zo Nederland dementievriendelijker te maken. “De urgentie is groot omdat het aantal mensen met dementie toeneemt door de vergrijzing. Daarnaast wonen mensen met dementie steeds langer thuis. Zodoende komen we in onze samenleving steeds vaker mensen met dementie tegen”, zegt Nienke van Wezel, projectleider van Samen dementievriendelijk. Samen dementievriendelijk is een gezamenlijk initiatief van pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM, Alzheimer Nederland en het ministerie van VWS en is onderdeel van het Deltaplan Dementie. Van Wezel: “Wij willen de komende vijf jaar Nederlanders bewust maken van de impact van dementie. Het helpt als mensen dementie niet alleen weten te herkennen, maar vervolgens ook iets kunnen betekenen voor iemand met dementie of een mantelzorger.”
- In december start het Mauritshuis, in samenwerking met het Stedelijk Museum Amsterdam en het Van Abbemuseum in Eindhoven, met bijzondere rondleidingen voor mensen met dementie en hun dierbaren. Negen andere musea gingen het Mauritshuis voor.
Maak je vrijwilligerswerk nog zinvoller
Of je nu vrijwilliger bent bij de brandweer, de activiteitenclub van de bejaardensoos of actief bent als vrijwilliger op de sportclub: dit bericht is speciaal voor jou!Onze online training ‘In de winkel’ is vernieuwd!
Een dementievriendelijke retail en detailhandel. Dat is de inzet van onze nationale campagne ‘dementievriendelijke winkel’ die op maandag 29 oktober start. Tijdens de campagne brengen we onze vernieuwde online training ‘In de winkel’ onder de aandacht.