Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Op naar 2020!

Monuta is daarmee de eerste landelijke uitvaartorganisatie die start met het dementievriendelijk maken van alle medewerkers met klantcontact. Alle gastdames of -heren, callcentermedewerkers en uitvaartverzorgers krijgen de training aangeboden. Monuta heeft als doel dat zij in 2020 allemaal het certificaat dementievriendelijk hebben ontvangen.

Monuta Logo samen dementievriendelijk

"Niet meer dan logisch!"

"Dementie treft één op de vijf mensen, bij vrouwen zelfs één op de drie. De ziekte heeft niet alleen een enorme impact op het leven van degene die de diagnose krijgt, maar raakt iedereen om die persoon heen. Als uitvaartorganisatie komen wij vaak in contact met mensen met dementie. Dat kunnen nabestaanden zijn, gasten bij een uitvaart of onze verzekeringsklanten. We vinden het daarom niet meer dan logisch dat we onze medewerkers trainen, zodat ze goed om kunnen gaan met mensen die dementie hebben. Als directie en management omarmen we de training, daarom doen we hier graag aan mee", zegt Roos Zwetsloot.

Monuta Dementievriendelijke organisatie alzheimer

Training in twee delen

Het trainingsprogramma voor Monuta bestaat uit twee delen. Allereerst doen de deelnemers een online training om de kennis over dementie te vergroten. Als deze is voltooid, oefenen de medewerkers in een trainingsdag met op gemaakte praktijksituaties onder begeleiding van een tweetal speciaal opgeleide trainers. Wanneer zij de training hebben afgerond ontvangen zij een certificaat van Samen dementievriendelijk.

Jouw organisatie ook dementievriendelijk?

Verbeter je dienstverlening voor een hogere klanttevredenheid! Met een training 'Goed omgaan met dementie' leren jouw medewerkers dementie herkennen en leren zij hoe zij mensen met dementie het beste kunnen benaderen. 

Sticker SDV Transparant training dementie