Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Drempels wegnemen

KPN en Telfort willen mensen met dementie beter kunnen helpen. Daarom bieden zij alle winkelmedewerkers een training ‘Goed omgaan met dementie’ aan. “We krijgen steeds vaker verwarde mensen in onze winkels. Bijvoorbeeld mensen die niet meer weten waarvoor ze komen of vergeten zijn dat ze al eerder zijn geweest”, zegt Marjolein van Hooijdonk, director KPN Retail. “Op het moment dat iemand in de winkel komt die verward oogt, willen we deze klant zo goed mogelijk kunnen helpen. De training helpt onze medewerkers om in te schatten of het gaat om dementie en leert hen het gesprek een positieve wending te geven. Zo nemen we drempels weg én worden medewerkers zelfverzekerder.”

KPN Dementievriendelijk goed omgaan dementie
De training helpt onze medewerkers om in te schatten of het gaat om dementie en leert hen het gesprek een positieve wending te geven. Zo nemen we drempels weg én worden medewerkers zelfverzekerder.

Alle winkels een certificaat

In een groot aantal winkels heeft meer dan zeventig procent van de medewerkers de training gevolgd. Deze winkels krijgen het certificaat ‘Dementievriendelijk’ uitgereikt en de bijbehorende sticker zichtbaar op de ruit van de winkel. “We streven ernaar dat binnenkort alle winkels dit certificaat hebben", aldus Marjolein van Hooijdonk.

Wat vinden de medewerkers?

Medewerker KPN Louise bracht in een inspirerend vlog de uitreiking van de certificaten in beeld. Zij vroeg de medewerkers wat zij van de training vonden en hoe zij het geleerde kunnen toepassen in hun werk. Bekijk hier haar leuke vlog!