Eden Hotels dementievriendelijk
De persoonlijke touch
Als familiebedrijf vindt Eden Hotels maatschappelijke verantwoordelijkheid heel vanzelfsprekend. De organisatie staat er echt voor open dat iedere locatie met eigen ideeën komt. Elvira Wilthagen, Director of Marketing, legt uit: "Elk hotel heeft een identiteit die past bij de omgeving en bij de uitbater – een persoonlijke touch die garant staat voor nog meer gasttevredenheid. We willen een wezenlijk onderdeel uitmaken van de ervaring van onze gasten. Vanuit de gast gedacht betekent dat: niemand wil een vreemde zijn in een vreemde omgeving; iedereen wil ergens bijhoren."
We willen een wezenlijk onderdeel uitmaken van de ervaring van onze gasten. Vanuit de gast gedacht betekent dat: niemand wil een vreemde zijn in een vreemde omgeving; iedereen wil ergens bijhoren.
Gastvrije benadering voor iedereen
Dat geldt natuurlijk ook voor gasten met dementie. "Dementie is zo groot, daar kun je niet omheen", benadrukt Elvira. "Het betreft zo veel mensen dat iedereen er mee te maken zal krijgen. Wij vinden het belangrijk om dat te erkennen. De gasten moeten in al onze hotels gastvrij benaderd en behandeld worden, ook gasten met dementie."
Training voor álle medewerkers
Het is de bedoeling álle medewerkers te trainen, niet alleen de mensen met direct klantcontact. Eden Hotels is van mening dat het belangrijk is dat iedereen de signalen herkent. Het komt echt vanuit het hart dat dit belangrijk is. "Ook al sta je in de keuken en hoef je wellicht geen gast te helpen, je kunt ook een naaste of buur hebben met dementie", zegt Elvira. Ter motivatie van de medewerkers worden nu in elk hotel posters van Samen dementievriendelijk geplaatst.