Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

"Ik had nog niet besteld!"

Zoals je ziet in de video kan een gast met dementie heel anders reageren dan jij verwacht. Wat zou jij doen als jij deze mevrouw bediende? Weet jij hoe je het beste kunt reageren?

Je zegt:

A: “dit heeft u net bij mij besteld, weet u dat niet meer?”

B: “sorry, ik dacht dat u deze besteld had. Mag ik alsnog uw bestelling opnemen?”

C: “sorry, het gaat wel eens mis. Kan iedereen overkomen. Wilt u alsnog deze lekkere cappuccino?”

Wat kies jij? 

Hoe ga jij om met gasten met dementie?

In Nederland leven 290.000 mensen met dementie, van wie de meesten gewoon thuis wonen. Wanneer zij horecagelegenheden bezoeken, kunnen zich allerlei situaties voordoen waar je misschien nog niet op voorbereid bent.

Ben je benieuwd naar het juiste antwoord in de video en van de vraag hierboven? Test dan je kennis over omgaan met gasten met dementie en doe de online training ‘In de horeca’.

Omgaan dementie horeca zieniseen