Alzheimer Nederland
Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

“Persoonlijk, betrokken en deskundig”

“Persoonlijk, betrokken en deskundig” staat hoog in het vaandel van de apotheek. Op 24 november jl. volgde het team daarom de training GOED omgaan met dementie. Onze trainers kijken terug op een waardevolle, mooie training. De deelnemers stelden na afloop een lijst met tips en aanwijzingen op, die zij in hun dagelijks werk gaan toepassen.

De tips van Apotheek Geesterduin:

  • Alle belangrijke info rondom klanten worden vanaf heden in een 'memo' gezet op de computer zodat iedereen de juiste info heeft en hoe je het beste met die persoon kan omgaan.
  • Wanneer zich onrust aan de balie voordoet, wordt er eventueel contact gezocht met een contactpersoon (familie, begeleiding, huisarts).
  • Rustig blijven, meedenken en er niet tegen in gaan.
  • Oog contact maken en zeggen dat je de klant begrijpt.
  • Iemand de deur uit laten gaan met een goed gevoel (goede afsluiting).
  • Vragen simpel houden en niet teveel tegelijk stellen.
  • Iemand serieus nemen.
  • Ons GOED kaartje ophangen bij de telefoon zodat medewerkers dit ook in telefoongesprekken kunnen gebruiken.
Apotheek dementie training