Albert Heijn vestiging Bisonspoor geeft goede voorbeeld
Samen voor een dementievriendelijk Stichtse Vecht
Naast de vestiging Bisonspoor verbonden ook de vestigingen van Albert Heijn in Breukelen en Maarssen-dorp zich hiermee aan een samenwerking met de initiatiefnemers: Gemeente Stichtse Vecht, Alzheimer Nederland Westelijk Utrecht en Welzijn Stichtse Vecht. Gedurende een periode van vijf jaar zetten zij zich in om de gemeente Stichtse Vecht dementievriendelijker te maken.
Aandacht in onze supermarkt voor mensen met dementie is voor ons zo vanzelfsprekend, het past helemaal in hoe wij met onze klanten willen omgaan.
Dik verdiende sticker Samen dementievriendelijk
Albert Heijn wil graag dat personeel meer kennis krijgt van de ziekte dementie en beter kan omgaan met het gedrag van mensen met dementie. Diverse medewerkers van de drie vestigingen zijn inmiddels getraind en dragen hun kennis over aan collega’s. Hiermee voldoen deze vestigingen aan de voorwaarden voor de sticker Samen dementievriendelijk. Deze werd daarom op 1 juni jl. aan Susan Jonk uitgereikt door Wethouder Tymon de Weger van de Gemeente Stichtse Vecht.
Train uw medewerkers
Hoe gaat u of hoe gaan uw medewerkers om met klanten of bezoekers met dementie? Stel je voor... Er komt voor de derde keer op een dag een mevrouw in de winkel die hetzelfde artikel koopt als beide keren daarvoor. Wat zeg je tegen haar? In onze training 'In de winkel' leren u en uw medewerkers dementie herkennen en krijgen jullie tips hoe je goed omgaat met klanten met dementie.
- Albert Heijn stelt aan ca. 1000 medewerkers van tien filialen de online training “Goed omgaan met dementie” ter beschikking. Daarnaast volgen vijftig medewerkers een training op locatie. De trainingen zijn onderdeel van een pilot om de service van Albert Heijn aan te laten sluiten bij klanten met dementie.
ABN AMRO wil warm welkom bieden aan klanten met dementie
Klanttevredenheid betekent voor ABN AMRO niet alleen gewoon goede service leveren. De bank wil graag een warm welkom kunnen geven aan álle klanten, ook aan klanten met dementie.Chauffeurs van MeanderOmnium voorkomen eerder uitstappen
Op 7 juni vond in Zeist de training GOED omgaan met dementie plaats voor chauffeurs van de bussen van MeanderOmnium. Stichting MeanderOmnium is dé welzijnsorganisatie van Zeist.