Hoe maak ik mijn bedrijf dementievriendelijk

Maak je bedrijf dementievriendelijk!

Dementie komt steeds vaker voor. De kans dat je ermee te maken krijgt, ook op je werk, wordt steeds groter. Hoe reageren jij en je collega's op een klant met dementie? In onze trainingen leer je in situaties om de signalen van dementie te herkennen en hier je service op aan te passen.

Onze trainingen helpen jouw bedrijf dementievriendelijk worden

Trainingen op locatie

Voor medewerkers met veel klantcontact bieden wij trainingen op locatie aan. De trainingen worden verzorgd door twee door ons zelf opgeleide trainers, verspreid door het hele land. Zowel in de ochtend, middag of avond. Een training is voor minimaal 15, maximaal 20 deelnemers en duurt 2,5 uur.

Wij verzorgen de trainingen conform de richtlijnen van het RIVM. Wij werken daarom met een protocol voor de aanvragers van trainingen.

Meer informatie

E-learning plaatsen in een online leeromgeving (LMS)

Bij grotere bedrijven en organisaties is er de mogelijkheid om de e-learning op te nemen in een eigen leeromgeving of intranet.
Dit kunnen wij kosteloos aanbieden.

Vragen? Mail ons: info@samendementievriendelijk.nl of bel 0800-6002.

Als je ziet waar je nodig bent, maak je vaak zulke mooie momenten mee. Daarom maak ik altijd eerst een service ronde met de focus op de vraag: 'Wat is er nodig voor de mensen in deze trein vandaag?' - Angela, hoofdconducteur bij NS

Waarom een dementievriendelijke organisatie?

Een dementievriendelijke organisatie:

  • is maatschappelijk betrokken en onderscheidend in de markt
  • heeft een hogere klanttevredenheid
  • biedt een prettige service, ook voor klanten met dementie
  • heeft medewerkers die geen ongemak ervaren in de omgang met klanten met dementie

Vragen of persoonlijk contact?

brochure bedrijfsleven

Wij willen dat het algemeen bekend is dat mensen met dementie hier welkom zijn. In ons hotel weet ons personeel hoe ermee om te gaan. Bij dementie is het zo belangrijk dat je met elkaar nog leuke en gezellige activiteiten kunt ondernemen. Wij vinden het waardevol hieraan bij te dragen - Stephan Stokkermans, Managing Director Grand Hotel Huis ter Duin

Coop gelooft in de kracht van samen. Samen is leuker dan alleen. En samen bereik je meer! Dat weten wij als coöperatie als geen ander. Het vermogen om samen te werken zit niet alleen in de naam. Het zit al bijna 130 jaar in ons bloed. Met deze overtuiging timmeren we als organisatie flink aan de weg. - Ruben Oleman, Medewerker Opleidingen bij Coop

Bij Praxis staat elke klant, dus ook de klant met dementie, centraal. We namen de training dan ook op in onze Praxis e-learningomgeving. Fijn dat we daarmee een bijdrage kunnen leveren aan een maatschappelijk doel: dat mensen met dementie zo lang mogelijk zelfstandig kunnen functioneren. - Merel Vollenberg, Hoofd Personele Ontwikkeling en Organisatie

huis ter duin dementievriendelijk
coop dementievriendelijk
praxis dementievriendelijk