Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Stel je voor...

Je bent in het zwembad en je ziet iemand worstelen met de deur. Hij lijkt niet te begrijpen dat hij alleen maar hoeft te duwen. Help jij hem en houd jij de deur voor hem open?

In deze commercial zie je dat de schoonvader door de dementie niet snapt hoe de deur tussen de kleedruimte en het zwembad open moet. Hij raakt daar erg van in de war. Gelukkig is er dan meestal wel iemand die even de deur voor hem open houdt. 

Waarom commercials?

Onze commercials zijn onderdeel van onze campagne, die zich richt op het verhogen van kennis van dementie en het goed omgaan met mensen met dementie in onze maatschappij. Zo vragen we aandacht en creëren we bewustzijn voor het onderwerp dementie en maken het bespreekbaar.
Hoe wij als samenleving omgaan met dementie is een belangrijk vraagstuk. Mensen met dementie zijn de eerste jaren uitstekend in staat om zelf de regie te houden. Het is voor hen belangrijk dat zij zo lang mogelijk kunnen blijven meedoen in de maatschappij. Wij willen de komende jaren Nederlanders bewust maken van de impact van dementie op de samenleving. Het helpt als mensen dementie niet alleen herkennen, maar vervolgens ook iets kunnen betekenen voor iemand met dementie of een mantelzorger.