Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

"Als de gordijnen te lang dicht blijven..."

Hilde heeft dementie. Haar man zorgt voor haar. Als hij weg gaat, vraagt hij of de buren een beetje willen opletten. Als de gordijnen te lang dichtblijven gaat de buurvrouw even op de koffie. Ze stelt haar buurvrouw gerust en vraagt of ze de gordijnen open mag doen.

Waarom commercials

Onze commercials zijn onderdeel van onze campagne, die zich richt op het verhogen van kennis van dementie en het goed omgaan met mensen met dementie in onze maatschappij. Zo vragen we aandacht en creĆ«ren we bewustzijn voor het onderwerp dementie en maken het bespreekbaar.
Hoe wij als samenleving omgaan met dementie is een belangrijk vraagstuk. Mensen met dementie zijn de eerste jaren uitstekend in staat om zelf de regie te houden. Het is voor hen belangrijk dat zij zo lang mogelijk kunnen blijven meedoen in de maatschappij. Wij willen de komende jaren Nederlanders bewust maken van de impact van dementie op de samenleving. Het helpt als mensen dementie niet alleen herkennen, maar vervolgens ook iets kunnen betekenen voor iemand met dementie of een mantelzorger.