Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Online trainingen

Groepstrainingen

Voor medewerkers van bedrijven, gemeenten en vrijwilligers van verenigingen verzorgen wij groepstrainingen. In deze trainingen leren deelnemers hoe je goed kunt omgaan met mensen met dementie. De trainingen kunnen gevolgd worden via een Live online training of een training op locatie

 

Bedrijven die al dementievriendelijk zijn

Bij de NS staat dementie hoog op de agenda. Met de campagne ‘GOED omgaan met dementie in het openbaar vervoer’ richten ze zich op zowel OV-medewerkers als -reizigers. Ook volgden alle Veiligheid & Service collega’s de op maat ontwikkelde online training. Verder wil de NS iets doen voor mensen met dementie. Speciaal voor bewoners van verpleeghuizen heeft de NS de Hoofdreiscoupé ontwikkeld.

Fletcher Hotels vindt het belangrijk dat iedere gast zich welkom voelt. Onder de gasten bevinden zich regelmatig mensen met dementie. Inmiddels hebben zo’n 1000 medewerker de training Goed omgaan met dementie 'In de horeca' gevolgd.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer bedrijven die onze training hebben gevolgd. Dit zijn de trainingen die hebben plaatsgevonden de afgelopen maanden:

  • Medewerkers Zilveren Kruis
  • Inwoners in Arnhem (maandelijks, onderdeel van groot project i.s.m. Netwerk Dementie Arnhem en omstreken om Arnhem dementievriendelijk te maken)
  • Medewerkers Saar aan Huis (maandelijks in diverse plaatsen)
  • Rabobank Zuidwest-Nederland – meerdere trainingen voor medewerkers in o.a. Bergen op Zoom, Goes en Oosterhout
  • Studenten van diverse onderwijsinstellingen, waaronder Yuverta, Friesland College en Fontys Hogeschool
  • Medewerkers van verschillende gemeenten, waaronder Hasselt, Leiden, Rotterdam en Oldambt
  • Medewerkers Espria ledenvereniging
  • Vrijwilligers Zonnebloem (maandelijks in diverse plaatsen)
  • Inwoners, vrijwilligers en professionals in Súdwest-Fryslân (meerdere trainingen die onderdeel zijn van project in deze regio)
  • Buurtbewoners 'Vrouwenbazaar' voor vrouwen in Amsterdam met een migratieachtergrond (in samenwerking met Doras)
  • Wijkagenten en BOA’s in Amersfoort (onderdeel van project Dementievriendelijk Kattenbroek)

Waarom een dementievriendelijke organisatie?

Een dementievriendelijke organisatie:

  • is maatschappelijk betrokken en onderscheidend in de markt
  • heeft een hogere klanttevredenheid
  • biedt een prettige service, ook voor klanten met dementie
  • heeft medewerkers die geen ongemak ervaren in de omgang met klanten met dementie

Vragen of persoonlijk contact?

Download onze brochure bedrijfsleven via de knop hieronder. 

Als je ziet waar je nodig bent, maak je vaak zulke mooie momenten mee. Daarom maak ik altijd eerst een service ronde met de focus op de vraag: 'Wat is er nodig voor de mensen in deze trein vandaag?

— Angela, Hoofdconducteur bij NS