''Wij willen dat het algemeen bekend is dat mensen met dementie hier welkom zijn. In ons hotel weet ons personeel hoe ermee om te gaan. Bij dementie is het zo belangrijk dat je met elkaar nog leuke en gezellige activiteiten kunt ondernemen. Wij vinden het waardevol hieraan bij te dragen. - Stephan Stokkermans, Managing Director Grand Hotel Huis ter Duin''
Maak je bedrijf dementievriendelijk!
Online trainingen
Bekijk het volledige trainingsaanbod hier.
Groepstrainingen
Voor medewerkers van bedrijven, gemeenten en vrijwilligers van verenigingen verzorgen wij groepstrainingen. In deze trainingen leren deelnemers hoe je goed kunt omgaan met mensen met dementie. De trainingen kunnen gevolgd worden via een Live online training of een training op locatie.
Bedrijven die al dementievriendelijk zijn
Bij de NS staat dementie hoog op de agenda. Met de campagne ‘GOED omgaan met dementie in het openbaar vervoer’ richten ze zich op zowel OV-medewerkers als -reizigers. Ook volgden alle Veiligheid & Service collega’s de op maat ontwikkelde online training. Verder wil de NS iets doen voor mensen met dementie. Speciaal voor bewoners van verpleeghuizen heeft de NS de Hoofdreiscoupé ontwikkeld.
Fletcher Hotels vindt het belangrijk dat iedere gast zich welkom voelt. Onder de gasten bevinden zich regelmatig mensen met dementie. Inmiddels hebben zo’n 1000 medewerker de training Goed omgaan met dementie 'In de horeca' gevolgd.
Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer bedrijven die onze training hebben gevolgd. Dit zijn de trainingen die hebben plaatsgevonden de afgelopen maanden:
- Medewerkers Zilveren Kruis
- Inwoners in Arnhem (maandelijks, onderdeel van groot project i.s.m. Netwerk Dementie Arnhem en omstreken om Arnhem dementievriendelijk te maken)
- Medewerkers Saar aan Huis (maandelijks in diverse plaatsen)
- Rabobank Zuidwest-Nederland – meerdere trainingen voor medewerkers in o.a. Bergen op Zoom, Goes en Oosterhout
- Studenten van diverse onderwijsinstellingen, waaronder Yuverta, Friesland College en Fontys Hogeschool
- Medewerkers van verschillende gemeenten, waaronder Hasselt, Leiden, Rotterdam en Oldambt
- Medewerkers Espria ledenvereniging
- Vrijwilligers Zonnebloem (maandelijks in diverse plaatsen)
- Inwoners, vrijwilligers en professionals in Súdwest-Fryslân (meerdere trainingen die onderdeel zijn van project in deze regio)
- Buurtbewoners 'Vrouwenbazaar' voor vrouwen in Amsterdam met een migratieachtergrond (in samenwerking met Doras)
- Wijkagenten en BOA’s in Amersfoort (onderdeel van project Dementievriendelijk Kattenbroek)
Waarom een dementievriendelijke organisatie?
Een dementievriendelijke organisatie:
- is maatschappelijk betrokken en onderscheidend in de markt
- heeft een hogere klanttevredenheid
- biedt een prettige service, ook voor klanten met dementie
- heeft medewerkers die geen ongemak ervaren in de omgang met klanten met dementie
Vragen of persoonlijk contact?
- Stuur een e-mail naar info@samendementievriendelijk.nl
- Of bel 033 - 303 2504 (op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00u)
Download onze brochure bedrijfsleven via de knop hieronder.
Als je ziet waar je nodig bent, maak je vaak zulke mooie momenten mee. Daarom maak ik altijd eerst een service ronde met de focus op de vraag: 'Wat is er nodig voor de mensen in deze trein vandaag?
''Coop gelooft in de kracht van samen. Samen is leuker dan alleen. En samen bereik je meer! Dat weten wij als coöperatie als geen ander. Het vermogen om samen te werken zit niet alleen in de naam. Het zit al bijna 130 jaar in ons bloed. Met deze overtuiging timmeren we als organisatie flink aan de weg. - Ruben Oleman, Medewerker Opleidingen bij Coop''
''Bij Praxis staat elke klant, dus ook de klant met dementie, centraal. We namen de training dan ook op in onze Praxis e-learningomgeving. Fijn dat we daarmee een bijdrage kunnen leveren aan een maatschappelijk doel: dat mensen met dementie zo lang mogelijk zelfstandig kunnen functioneren. - Merel Vollenberg, Hoofd Personele Ontwikkeling en Organisatie''